کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار (۶ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در چهار ضلع میدان‌های فردوسی، استقلال و جهاد | اتخاذ تمهیدات ترافیکی لازم برای حضور نامزد‌ها در مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) شهردار مشهد: خرید ۴۷۹ اتوبوس و مینی‌بوس در دستور‌ کار است یک خیابان به وسعت غدیر | خیابان فدائیان اسلام مشهد در عید ولایت خاطره ساز شد + فیلم اطعام ۱۱ هزار نفر در بزرگ‌ترین سفره اطعام کشور در مشهد + فیلم فضا آرایی معابر منتهی به حرم مطهر و برگزاری جشنواره عید تا عید در منطقه ثامن مشهد کیفیت هوای مشهد امروز چگونه است؟ (۵ تیر ۱۴۰۳) + عکس سرویس‌دهی رایگان دوچرخه‌های اشتراکی بایدو در مشهد به مناسبت عید غدیر تشکیل دبیرخانه دائمی نشست شهرداران کشور‌های عضو بریکس در مشهد مقدس  اطعام ۱۱ هزار نفر در روز عید سعید غدیر خُم در بوستان ملت مشهد اعمال‌قانون ۲۳۳۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۴ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار وکیل آباد، میدان استقلال و پیرامون حرم امام‌رضا (ع) (۴ تیر ۱۴۰۳) افتتاح برج پرچم در مشهد به‌مناسبت عید غدیرخم سرویس‌دهی مترو و اتوبوسرانی مشهد روز عیدغدیر (سه‌شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۳) رایگان است نگاهی به تاریخچه برگزاری عید ولایت و موقوفه‌های مربوط به آن در مشهد| چراغ روشن وقف در جشن غدیر شهردار مشهد: تخریب دیوار‌های خطرساز شهر برای حفظ جان مردم امسال هر روز یک اتوبوس به اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه می‌شود اعلام محدودیت‌های ترافیکی عید سعیدغدیرخم در مشهد دلجویی شهردار مشهدمقدس از نیروی حفاظت فیزیکی بوستان خورشید
سرخط خبرها

وضعیت شکننده کرونا در مشهد | وضعیت قرمز شهر به نارنجی تغییر رنگ داد

  • کد خبر: ۶۷۲۴۲
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
وضعیت شکننده کرونا در مشهد | وضعیت قرمز شهر به نارنجی تغییر رنگ داد
با اعلام نرم‌افزار ماسک، رنگ قرمز کرونایی خراسان‌رضوی تغییر کرد، اما مسئولان می‌گویند این وضعیت پایدار نیست.

امیررضا وثوقی | شهرارانیوز؛ براساس تازه‌ترین به روزرسانی نرم افزار ماسک وزارت بهداشت، خراسان رضوی از وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا خارج شد و همه شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی و زرد قرار گرفتند. درحالی شرایط کرونا در استان در وضعیت بهبود نسبی قرار گرفته است که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید می‌کنند این وضعیت شکننده است و درصورت کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به دوران بحرانی کرونا بر می‌گردیم.


هم زمان با کاهش آمار بستریان و مراجعان سرپایی در این روزها، تزریق واکسن نسبت به هفته‌های اخیر شدت گرفته است و پس از سالمندان بالای ۸۰ سال حالا به صورت رسمی تزریق واکسن به سالمندان بالای ۷۵ سال در دستورکار وزارت بهداشت قرار گرفته است. بی شک افزایش متقاضیان دریافت این واکسن و آغاز تزریق واکسن به دیگرگروه‌های سنی در جامعه نیازمند افزایش چندین برابری مراکز تزریق واکسن کروناست. درهمین راستا به گفته مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد این دانشگاه به دنبال راه اندازی ۳ پایگاه تزریق واکسیناسیون خودرویی است تا شمال، جنوب، شرق و غرب شهر مشهد پوشش داده شود.

 

سیدمحمدکاظم فرهمند افزود: طرح تزریق واکسیناسیون خودرویی برای همه گروه‌های سنی در مشهد آغاز شده است که در گام نخست ویژه گروه سنی ۸۰ سال به بالاست و از روز‌های آینده برای گروه سنی ۷۵ سال به بالا آغاز می‌شود. وی ادامه داد:به دنبال راه اندازی این ۳ پایگاه در نمایشگاه بین المللی، یکی از سالن‌های ورزشی آموزش وپرورش ناحیه ۵ و هنرستان سیدجمال اسدآبادی در چهارراه نخریسی هستیم تا شمال، جنوب، شرق و غرب مشهد پوشش داده شود؛ همچنین از ظرفیت سوله راه آهن نیز در صورت نیاز برای پوشش هسته مرکزی شهر مشهد استفاده خواهد شد.


۴۴ درصد از شکایت‌های مردمی از کرونا

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۴۴ درصد از شکایات مردمی که از طریق سامانه ۱۹۰ در ماه مبارک رمضان در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی ثبت شده است، مربوط به کرونا و رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی بوده است. علی اصغر حسنی اظهار کرد: ۴۰۲۵ مورد شکایت از مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این سامانه به ثبت رسیده است که ۱۷۶۶ مورد از این شکایات مردمی مربوط به کرونا و رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی بوده است.


۱۰۵ هزار دوز تا واکسیناسیون کامل معلولان استان

جانشین معاونت توان بخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۸۰۰۰ دوز واکسن به معلولان تزریق شده است افزود: برآورد ما حدود ۱۰۵ هزار دوز واکسن است. مددجویان مراکز اقامتی در اولویت دریافت واکسن هستند. محمد عارف‌آرام با بیان اینکه خوشبختانه مرگ ومیر در مراکز اقامتی در دوران کرونا بسیار ناچیز و نزدیک به صفر بوده است گفت: در مجموع ۱۲۸ هزار و ۷۶۲ نفر معلول جسمی، ذهنی، گفتاری، شنوایی، بینایی و چندمعلولیتی در استان تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد حدود ۱۰ هزار نفر در مراکز اقامتی شبانه روزی تحت نظر و مراقبت اند و بقیه این مددجویان در خانواده هایشان تحت مراقبت اند.


رئیس پلیس راه خراسان رضوی هم گفت: مالکان ۸۶۱ دستگاه خودرو غیربومی طی ۲۴ ساعت گذشته در جاده‌های استان جریمه شدند. سرهنگ حسین میش مست افزود: مالکان این خودرو‌ها در راستای اجرای طرح منع سفر‌های درون استانی و برون استانی در تعطیلات عید فطر جریمه شدند. همچنین براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت ۲۰۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۶ هزار و ۶۳۳ نفر رسیده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->